Audi poszerza gamę modelową kompaktowych SUV-ów o nowy samochód: Audi Q3 Sportback.
Ten SUV o kształtach coupé, dzięki niskiemu dachowi przechodzącemu w płaskie, pochyłe słupki D, wydaje się znacznie dłuższy niż jego siostrzane Audi Q3. W rzeczywistości różnica między nimi to zaledwie 16 mm. Natomiast ten SUV coupé jest o 29 mm niższy. Audi Q3 Sportback ma długość to 4500 mm, wysokość to 1556 mm, a szerokość 1843 mm.
W nowym Q3 Sportback mamy do wyboru jedenaście wersji kolorystycznych. W wersji podstawowej, dodatki w dolnej partii nadwozia mają kontrastowy kolor szary. W linii stylistycznej S line wnętrze, zderzaki, krawędzie nadkoli i listwy progowe są również odpowiednio polakierowane. Dzięki elementom aluminiowym, kratownica w kształcie plastra miodu osłony chłodnicy Singleframe w wersji Q3 Sportback S line, jest bardziej wyrazista. W sportowej wersji modelu standardowe, 17-calowe felgi zastąpione zostały felgami aluminiowymi o rozmiarze 18 cali. W opcji są felgi 19- lub 20- calowe.
Oś przednia Audi Q3 Sportback to konstrukcja McPhersona z dolnymi wahaczami. W tyle montuje się konstrukcję czterowahaczową. Do jazdy poza drogami utwardzonymi służy tryb offroad. W tym trybie układ elektronicznej kontroli stabilizacji przełącza system kontroli trakcji w tryb offroad. Wsparciem może być tu również opcjonalny system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Na stromych zboczach o pochyleniu większym niż sześć procent, utrzymuje on stałą, zadaną przez kierowcę prędkość (maksimum 30 km/h), automatycznie inicjując impulsy hamujące. W takim przypadku na wyświetlaczu MMI pojawiają się bieżące informacje o kącie nachylenia.
W modelu Audi Q3 Sportback montowane są silniki 2.0 TFSI (230 KM) w wariancie 45 TFSI quattro lub dwulitrowe Diesle 150 KM (35 TDI) lub 190 KM (40 TDI quattro). Wkrótce pojawi się jeszcze jednostka benzynowa 1.5 o mocy 150 KM z systemem cylinder on demand (35 TFSI). W połączeniu z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów, 1.5 TFSI wyposażone jest system mild-hybrid (MHEV) bazujący na 48-woltowej, pokładowej instalacji elektrycznej. System ten w codziennym, praktycznym użytkowaniu redukuje spalanie nawet o 0,4 l. paliwa na 100 km. Sercem systemu MHEV jest alternator-rozrusznik (RSG) odzyskujący podczas hamowania do 12 kW mocy i przekazujący ją do akumulatora litowo-jonowego.
Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic wraz z napędem na cztery koła quattro. Układ taki montowany jest praktycznie we wszystkich wersjach silnikowych. Wyjątkiem są tylko dwie, napędzane wyłącznie na oś przednią i wyposażone w manualną skrzynię biegów wersje bazowe: 1.5 TFSI i 2.0 TDI, obie o mocy 150 KM, przy czym silnik Diesla może być tu opcjonalnie wyposażony w napęd na cztery koła quattro.
Już w podstawowej wersji na pokładzie znajduje się cyfrowy ekran o przekątnej 10,25 cala. W najwyższym stopniu rozbudowy systemu infotainment – MMI navigation plus, w miejscu analogowych zegarów pojawia się Audi virtual cockpit, na którym widocznych jest wiele dodatkowych funkcji, a na środku tablicy rozdzielczej pojawia się również ekran dotykowy MMI touch display. Jego przekątna to 10,1 cala i wyposażony jest on w funkcję akustycznej reakcji zwrotnej zachodzącej w momencie wyboru którejś z ikon. Klient może ponadto zamówić Audi virtual cockpit plus z ekranem o przekątnej 12,3 cala. Za tylnymi siedzeniami znajduje się bagażnik o pojemności 530 l., a po złożeniu oparć nawet 1400 l.
Audi nQ3 Sportback produkowane jest w węgierskiej fabryce w Győr. Sprzedaż modelu w Europie ruszy jesienią tego roku.